To build jQuery, you need to have the latest Node.js/npm and git 1.7 or later. Earlier versions might work, but are not supported. For Windows, you have to download and install git and Node.js. OS X users should install Homebrew. Once Homebrew is installed, run brew install git to install git, and brew install node to install Node.js. Linux/BSD users should use their appropriate package managers to install git and Node.js, or build from source if you swing that way. Easy-peasy. Special builds can be created that exclude subsets of jQuery functionality. This allows for smaller custom builds when the builder is certain that those parts of jQuery are not being used. For example, an app that only used JSONP for $.ajax() and did not need to calculate offsets or positions of elements could exclude the offset and ajax/xhr modules. Any module may be excluded except for core, and selector. To exclude a module, pass its path relative to the src folder (without the .js extension). Some example modules that can be excluded are: <--bit-->

irvas.netirvas.net

-

wpdiy.netwpdiy.net

-

tiwgp.comtiwgp.com

-

shiask.liveshiask.live

-

smppoker.cosmppoker.co

-

jetlac.dejetlac.de

-

emzirmeatleti.comemzirmeatleti.com

-

auntnana.comauntnana.com

-

661789.info661789.info

-

sinayy.comsinayy.com

<--ti--> Note: Excluding Sizzle will also exclude all jQuery selector extensions (such as effects/animatedSelector and css/hiddenVisibleSelectors). The build process shows a message for each dependent module it excludes or includes. As an option, you can set the module name for jQuery's AMD definition. By default, it is set to "jquery", which plays nicely with plugins and third-party libraries, but there may be cases where you'd like to change this. Simply set the "amd" option: For questions or requests regarding custom builds, please start a thread on the Developing jQuery Core section of the forum. Due to the combinatorics and custom nature of these builds, they are not regularly tested in jQuery's unit test process. The non-Sizzle selector engine currently does not pass unit tests because it is missing too much essential functionality.

همکاری جگوار لندرور با دانشگاه کمبریج/ فرامین اشاره ای بهتر از فرامین لمسی

به گزارش بازتاب خبر : نرم افزارها در تمامی عرصه های زندگی انسان رو به گسترش هستند و داشبورد خودروها هم از این عرصه ها مستثنی نیست و اگر خودرویی از همین حالا به سخت افزارهای لازم مجهز باشد،‌ یک نصب نرم افزار ویا روزآمدی برخی از اپلیکیشن های داخل خودرو می تواند فرمان پذیری این ابزارها از حرکات دست و صورت راننده و سرنشینان را بهبود ببخشد.

در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا شاهد خودروهایی هستند که روی داشبورد آنها صفحه نمایش های لمسی است. یعنی راننده برای مثال می تواند مکانی را روی نقشه روی صفحه نمایش خودرو تعیین کند و به راحتی به مقصد هدایت شود. این صفحه نمایش ها خودروسازان را از تولید تعداد زیادی دکمه روی داشبورد بی نیاز کرده اند؛‌ خود داشبوردها هم زیباتر و ساده تر شده اند، چون تعداد زیادی از دکمه ها از روی داشبورد یا صفحه نمایش کیلومتر شمار حذف شده اند.

اما اصولاً وقتی خودرو در حال حرکت است و مخصوصاً در خیابان های همه ی کشورهای دنیا، پر از چاله و سرعت گیر و ناهمواری است، بیشتر اوقات لمس دکمه صحیح روی صفحه نمایش برای راننده همیشه دشوار است و خیلی از اوقات به اشتباه دکمه ای انتخاب می شود که راننده را مجبور به بازگشت و انتخاب صحیح دکمه می کند که بخشی از حواس راننده را پرت می کند. از این رو فرامین اشاره ای به مراتب بهتر از فرامین لمسی هستند.

برند جاگوار لندرور و دانشگاه کمبریج در بریتانیا، صفحه های لمسی را از لمس بی نیاز می کنند که در بدو امر، نقض غرض به نظر می آید. با استفاده از چند حسگر و چند الگوریتم درست تعریف شده، صفحه نمایش پیش روی راننده، از روی حرکت دست تشخیص می دهد که راننده کدام دکمه را مد نظر دارد. حالا مد شده است که وقتی چند حسگر به نرم افزار کمک می کنند تا مسیر صحیحی در الگوریتم یک نرم افزار طی شود، می گویند که از هوش مصنوعی استفاده شده است.

طراحان این صفحه لمسی های بدون نیاز به لمس نام کار خود را فناوری پیش بینی لمس یا Predictive Touch گذاشته اند. آزمایش ها در آزمایشگاه نشان داده است که این طراحی جدید زمان به نتیجه رسیدن راننده را ۵۰ درصد کوتاه کرده و فرامین وی زودتر و بهتر اجرا می شوند. خوب این موضوع واقعاً ارزش دارد، چون هر چقدر که حواس راننده کمتر پرت شود، احتمال تصادف پایین می آید.

در این طراحی از حسگرهای مبتنی بر بینایی و فرکانس رادیویی استفاده می کنند. البته حسگرهای دیگری هم در این زمینه استفاده می شوند که به آنها ردگیری خیره شدگی چشم یا eye-gaze tracker‌ می گویند. از خوبی های این طراحی آن است که کار را برای کاربر راحت کرده و اصلا لازم نیست کاربر آموزش خاصی برای استفاده از آن ببیند.

طراحان این نوآوری می گویند که خیلی از خودروهای امروزی، به سخت افزار لازم روی داشبورد خودروهایشان مجهز هستند و کافی است اپلیکیشن جدید روی خودروی آنها نصب شود یا به روز رسانی گردد تا این امکان قابل استفاده شود چون اکثر خودروهای امروزی به حسگرهای روز دنیا مجهزند.

حتما ببینید

سایپا اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به روستای کوییک دعوت کرد

گروه خودروسازی سایپا با انتشار یک جوابیه در ۶ بند به انتقاد مجدد فرهنگستان زبان و ادب فارسی از نامگذاری کوییک پس از چهار سال، واکنش نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *